USTVARJALNA ZDRAVSTVENA NEGA

VESEL


KAJ LAHKO NAREDIM, KADAR SEM VESEL:

  • Poišči nove cilje, ki so zate pomembni.
  • Uživaj v trenutku.
  • Deli svoje veselje z drugimi. Pomagaj drugim, da dosežejo svoje cilje ali pa jim polepšaj dan z lepo pozornostjo.
  • Pleši, poj.
  • Ustvarjaj

VESEL

Veselje je osnovno in prijetno čustvo. Doživljamo ga, kadar se nam izpolni pomembna želja ali ko dosežemo cilj. Usmerja nas k dejavnostim, kjer to čustvo doživljamo večkrat.

ŽALOSTEN

KAJ LAHKO NAREDIM KADAR SEM ŽALOSTEN

  • Pogovori se s prijateljem ali odraslo osebo, ki ji zaupaš.
  • Ne bodi tako kritičen/na do sebe. Stvari imajo lahko pozitivno stran.
  • Poišči ljudi, ki jih imaš rad/a in preživi nekaj časa v njihovi družbi.
  • Poglej kakšno komedijo ali preberi kakšno zabavno knjigo.
  • Naredi načrt za naprej.
  • Jok je zdrav. /Joči.
  • Ne zadržuj žalosti.
  • Naredi si kopel.
  • Spij čaj
  • Počitek in spanje

 

 

ŽALOSTEN

Žalost je osnovno neprijetno čustvo in ga doživljamo vsi. Žalost doživljamo kadar doživimo izgubo. Lahko gre za večje izgube (smrt, ločitev) ali manjše izgube (po nesreči strgamo svojo najljubšo majico, dobimo slabo oceno).

 

JEZEN

KAJ LAHKO NAREDIM KADAR ČUTIM JEZO:

  • Štejem do deset (ali petdeset ali sto)
  • Odstrani se iz situacije, kjer doživljaš jezo.
  • Osredotoči se na dihanje in ga umiri. Vdihuj skozi nos in izdihuj skozi usta.
  • Uporabljaj jaz stavke.
  • Zapiši svoja čustva, občutke in razmišljanja
  • Sprehod v naravi.
  • Ukvarjaj se s športom.
  • Če ti ne uspe obvladati jeze, poišči pomoč pri odrasli osebi ali strokovnjaku.

 

JEZEN

Jeza je osnovno neprijetno čustvo. Doživljamo ga vsi. Jezo doživljamo kadar se znajdemo pred oviro, kadar se nam ali komu drugemu zgodi krivica, ko smo frustrirani, ko se znajdemo v navidezno brezizhodnem položaju.

Jeza je koristna kadar nas spravi v akcijo in se tako soočimo s frustracijo ali pa postavimo zase.

Lahko pa je jeza nekoristna in škodi nam in našim medosebnim odnosom, kadar jo izražamo na preveč agresiven način.

 

COOL

KAJ LAHKO NAREDIM, DA BOM BOLJ SAMOZAVESTEN:

  • Postavi si majhne, uresničljive in dosegljive cilje.
  • Ukvarjaj se s stvarmi, ki ti gredo dobro (petje, ples, ustvarjanje, pisanje, branje, tek …).
  • Pohvali se, ko ti gre dobro.
  • Popravi svojo držo. Zravnaj hrbet, ramena nazaj, dvigni glavo in se nasmej.

 

COOL/SAMOZAVESTEN

Samozavestni ljudje vedo, kdo so in kaj si želijo. So suvereni in zaupajo v svoje odločitve. Spoštujejo sami sebe in druge. Samozavestni ljudje ne potrebujejo potrditve od drugih, ampak to čutijo v sebi in se tega zavedajo.

FRUSTRIRAN/NEZADOVOLJEN

KAJ LAHKO NAREDIM KADAR SEM ZAFRUSTRIRAN ali NEZADOVOLJEN:

  • Pogovori se s prijateljem ali z odraslo osebo, ki ji zaupaš in ti bo stala ob strani.
  • Naredi načrt kako boš premagal stres ali težave.
  • Postavimo si realne cilje.
  • Spomnimo se na naša močna področja (ples, šport,…).
  • Vztrajajmo (s trudom smo lahko uspešnejši).
  • Ne odmikamo se od ovir.
  • Zavedaj se svojih močnih področjih in šibkosti.

 

 

FRUSTRACIJA ali NEZADOVOLJSTVO

Frustracija ali nezadovoljstvo je neprijetno čustvo, ki ga občutimo v situaciji, ko nam je onemogočeno, da bi zadovoljili svojo, v tistem trenutku pomembno željo.

Da se frustracija razvije, mora najprej obstajati želja za ne­kim objektom ali stanjem, zadovoljitev pa je iz nekega razloga preprečena. Preprosto povedano, do frustraci­je pride, ko je pot do cilja blokirana.

 

ZASPAN

KAJ LAHKO NAREDIM KADAR SEM ZASPAN:

  • Med odmorom se sprehodi od tretjega nadstropja do pritličja in spet nazaj. Med malico se pojdi sprehajat za 10 minut.
  • Pojej nekaj zdravega (jogurt, solato, jabolko)
  • Eno uro pred spanjem ne jej.
  • Popij dovolj vode.
  • Poskrbi za telesno vadbo.
  • Pojdi zgodaj spat.
  • Odstrani moteče dejavnike iz prostora, kjer spiš (mobilne naprave, TV,..)

 

ZALJUBLJEN

KAJ LAHKO NAREDIM KADAR SEM ZALJUBLJEN:

  • Sprijazni se z dejstvom, da si zaljubljen/-a, vendar pazi, da še vedno poskrbiš zase in za svoje obveznosti.
  • Izražaj svoja čustva. Pogovori se s prijateljem ali zapiši svoje doživljanje v dnevnik.
  • Poskrbi zase in se ukvarjaj s stvarmi, ki te veselijo, kljub temu da mogoče takrat nisi z osebo, v katero si zaljubljen/-a.
  • Pogovarjaj se in spoznaj osebo, v katero si zaljubljen/-a.
  • Z ljubljeno osebo smo sočutni.

 

ZALJUBLJEN

Zaljubljenost je zelo kompleksno in močno čustvo. Navadno se zaljubimo hitro v nekoga, ki nam je všeč vizualno ali značajsko. Včasih, ko smo zaljubljeni, ne vidimo prave osebe, ampak našo idealno predstavo o njih. Zaradi zaljubljenosti nam lahko bega pozornost in se težje motiviramo za stvari, ki niso povezane z osebo, v katero smo zaljubljeni.

PRESTRAŠEN

KAJ LAHKO NAREDIM KADAR ME JE STRAH:

  • Pogovori se s prijateljem ali odraslo osebo, ki ji zaupaš.
  • Poskusi poiskat pozitiven in optimističen pogled na situacijo.
  • Poskusi se umiriti z dihanjem. Med štetjem do štiri vdihuj skozi nos in nato med štetjem do štiri izdihuj skozi usta.
  • Poglej kakšen zabaven video.
  • Poslušaj glasbo.
  • Svoje občutke zapiši na papir.
  • Sooči se s strahovi.
  • Umiri se in zadihaj

 

 

 

 

(Skupno 214 obiskov, današnjih obiskov 4)
Dostopnost