DEJAVNOSTI

KNJIŽNICA

DIJAŠKI SPLET – PRISPEVKI DIJAKOV

PUD na Danskem 2017

V okviru programa Erasmus + se tudi letos štiri dijakinje udeležujejo praktičnega usposabljanja v mestu Aarhus. Tam bodo prebile štiri tedne, prvi teden bo z njimi njihova razredničarka. Svoje vtise bodo delile z nami in komaj čakamo, da bomo lahko spremljali njihove dogodivščine.

1. DAN: nedelja, 8. 1. 2017

V nedeljo zjutraj smo se Leonora, Eva, Meta, Ana in prof. Janja Jakša zbrale na letališču, da se odpravimo na Dansko, kjer bomo opravljale PUD. Let je bil za nekatere bolj, za nekatere pa manj prijeten. Kljub temu, da smo na let iz Frankfurta v Billund čakale 4 ure, smo ga skoraj zamudile. ;) Zvečer smo se nastanile v naši zelo majhni sobi v hostlu Sleep-in. Sledil je kratek ogled mesta z našim koordinatorjem Janom, nato pa je sledil zaslužen počitek.

2. DAN: ponedeljek, 9. 1. 2017

Po 14-urnem spancu smo se skupaj z Janom odpravile v šolo SOSU v Aarhusu, kjer smo si ogledale njihove učilnice, kabinete za praktični pouk in ostale prostore. Ugotovile smo, da je šola bolj prostorna in zelo drugačna od naše. Popoldne smo si s skupnimi močmi skuhale prvo kosilo v kuhinji s semaforjem. Preostanek dneva smo izkoristile za počitek in ogled mesta ponoči. Lori in Ana pa sta si privoščili kavo za 6 EUR. ;) (tukaj je vse zelo drago).

3. DAN: torek, 10. 1. 2017

Ob 9. uri zjutraj je zazvonila budilka. Lori in Meta sta morali biti na novem delovnem mestu ob 10h, Eva in Ana pa ob 10.45. V domovih, kjer bomo delale, so nas vsi zelo lepo sprejeli in razkazali prostore. Zaenkrat smo vse zelo navdušene. Za kosilo smo imele na jedilniku spet makarone. Vetrovno, oblačno in megleno vreme pa smo izkoristile za kartanje in kasneje za obisk Starbucksa.

4. DAN: sreda, 11. 1. 2017
Po dopoldanskem delu v domu starejših in popoldanskem počitku ter poznem kosilu s profesorico smo se odpravile v muzej sodobne umetnosti AROS. Muzej je znan predvsem po mavrici na vrhu stavbe po kateri smo se tudi sprehodile. Zelo smo bile navdušene. Vsebino muzeja pa najbolje opišejo slike.

5. DAN: četrtek, 12. 1. 2017
Ta dan je bil predvsem zanimiv, ker smo prvič obiskale Aarhus Street Food, kjer smo poskrbele za svojo večerjo, ker smo želele okusiti nekaj lokalne hrane. Po tem, ko smo si napolnile želodčke z burgerji in solato, nas je profesorica peljala še na tortico v Starbucks.

6. dan, petek, 13. 1. 2017
Zjutraj smo se odpravile na svoja delovna mesta in se po opravljenem delu vrnile nazaj v hostel. Zadnja je prišla Ana, saj se je na poti domov malce izgubila, ampak na koncu se je vse dobro izteklo. Popoldan smo si malce podrobneje ogledale mesto, seveda pa smo se ustavile tudi v nekaj trgovinah. Domov smo se vrnile zvečer in večer preživele v sobi.
7. dan, sobota, 14. 1. 2017
Zjutraj smo spale malo dlje kot običajno, saj smo bile od celega tedna utrujene. Zbudila nas je profesorica, ki je ob 9.00 potrkla na naša vrata, da bi se poslovila. Ko nas je zapustila, smo odšle na zajtrk, ne dolgo za tem pa smo se lotile kuhanja kosila. Popoldan smo si ogledale knjižnico DOKK1 po priporočilu Evine mentorice in naše profesorice.
8. dan, nedelja, 15. 1. 2017
Po dolgem spancu smo odšle na zajtrk. Sončno vreme sva Meta in Eva izkoristile za ogled “Den Gamble By” oz. starega mestnega jedra. To je muzej na prostem, v katerem je prikazano mesto Aarhus od 18. stoletja do danes. Potem pa sva šle še v botanični vrt. Ana in Lori pa sta si odšle ogledati mesto. Danes smo tudi prvič oprale obleke. Dobra novica: nič ni šlo v barvo. ;)
9. dan, ponedeljek, 16. 1. 2017
Začel se je drugi teden naše prakse. Našega novega bivalnega prostora smo se že dobro navadile. Na naših delovnih mestih si pridno pridobivamo zanimive in predvsem drugačne izkušnje. Ker se med vikendom nismo kaj preveč spočile, smo ponedeljkovo popoldne izkoristile za počitek in gledanje filmov.
10. in 11. dan oz. noč iz torka na sredo (17. 1. -18. 1. )
Naš spanec sredi noči motijo luči pri bližnji knjižnici, kjer se pripravljajo na petek, ko bo otvoritev European Capital of Culture 2017. Miru nam ne da tudi ladja, ki v morje vrta luknjo, zraven pa ima prižgan reflektor, ki sveti naravnost skozi naše okno.

12. dan, četrtek, 19. 1. 2017
Po dopoldanskem delu sva se Meta in Eva odpravili v Viking muzej v središču mesta. Razstava je del Moesgard muzeja. v muzeju je predstavljena tudi velikost mesta Aarhos v času Vikingov.

13. dan, petek, 20. 1. 2017
Priprave za sobotno otvoritev so že v polnem teku. Po celem mestu so postavljeni zvočniki, po katerih se sliši pevce, ki imajo verjetno generalko pred knjižnico DOKK1, kjer bo tudi glavno dogajanje. Na ulicah je tudi že veliko ljudi.

14. dan, sobota, 21. 1. 2017

Oblačen dan sva Eva in Meta izkoristili za obisk MOMU oz. Moesgard muzeja. Znan je po postrani strehi in travi na njej. V muzeju je predstavljeno, kako se je človeštvo razvijalo skozi čas.

Sobota pa je bila za Aarhus prav poseben dan, saj je z odprtjem mesto postalo evropska prestolnica kulture 2017. Ljudi je bilo okoli 60.000. Večer pa je najbolj zaznamoval dolg in veličasten ognjemet.

15. dan, nedelja, 22. 1.2017
Danes je bilo megleno in oblačno, zato sva se Eva in Meta odpravile na bazen v centru mesta. Kljub temu, da je bazen majhen, sva se sprostili. Uživali pa sva tudi v finski savni.

16. dan, ponedeljek, 23. 1. 2017
V naslednjih treh dneh po končanem delu nismo delale nič posebnega, zato smo se odločile, da opišemo naša delovna mesta, ki jih zdaj že dobro poznamo.
Eva dela v Lokalnem centru Rosenvang. Dom je od centra Aarhusa oddaljen 20 min z abtobusom. V domu je 36 stanovalcev. Vsaka zaposlena skrbi za 2-3. Moja mentorica je Helene, toda ker ona ne opravlja dela negovalke, delam s 4 drugimi. Poznam večino stanovalcev, ker se vsi v času kosila zberejo v jedilnici. Od njih pa le ena dobro govori angleško. 2-krat na teden grem za 1 uro tudi k fizioterapevtki in opazujem njeno delo. Delo v domu mi je všeč, ker je zelo sproščeno in vsi so me lepo sprejeli.

17. dan, torek, 24. 1. 2017
Meta in Lori delava v domu za ostarele Thorsgarden, ki je od našega hostla oddaljen približno 10 min z avtobusom. Najini mentorici je ima Christina, s katero delava večino časa. V domu živi 30 oskrbovancev. Večino od njih sva že spoznale, vendar imava problem, ker jih le nekaj govori angleško. Do sedaj sva v domu spoznale delo medicinske sestre in fizioterapevta. Naslednji teden pa bova pomagali tudi pri priprave hrane, zato bo najin zadnji teden dela v domu minil zelo hitro.

19. dan, četrtek, 26. 1. 2017
Četrtkovo popoldne je bilo športno obarvano. Ker na žalost tukaj ni snega, sva zimske radosti Meta in Eva izkoristili na ledu. Zvečer sva se odpravili na drsališče, kjer sva si izposodili drsalke. Kljub temu, da je na drsalkah prvič stala Eva, ji je šlo odlično.

20. dan, petek, 27. 1. 2017
Po približno treh tednih smo že dobro spoznale mesto. Opazile smo nekaj razlik. Na primer, v Ljubljani je veliko več brezdomcev, tukaj jih je nekaj le na avtobusni postaji. Tudi uličnih igralcev ni,  saj sva z Meto do zdaj opazile le enega. V primerjavi z Aarhusom je Ljubljana veliko manj onesnažena in lepše urejena. Danci se nam zdijo bolj sproščeni.

18. dan, sreda, 25. 1. 2017

Ana dela v domu starejših Husumej.
Da zjutraj pridem od hostla do doma, potrebujem z avtobusom približno 15 minut. Večina stanovalcev ima demenco, kar delo malce otežuje, saj nihče ne govori angleško. Zaradi tega skoraj nikoli ne delam sama, ampak z nekom od zaposlenih. Kljub tej težavi pa mi je delo v domu zelo prijetno. Med zaposlenimi se počutim zelo domače in vsi so zelo prijazni. Poleg tega sem se naučila kar nekaj novih tehnik, kako delo lažje opravljati, kar mi bo vrjetno zelo prav prišlo tudi v Sloveniji.