PUD Češka 2017

Sonja, Pia in Lucija smo srečno prispele v prestolnico Češke – Prago. Med osem urnim potovanjem z letalom iz Ljubljane do Prage smo uzivale v spoznavanju novih okolij. Občudovale smo svetlobne čipke mest in vasi na nočnih letih, puhaste oblake, svetlobno kopel največjih stadionov med tekmo in še mnogo drugega. G sile in turbulence pa so poskrbele za primerne nivoje adrenalina.Zdaj smo tu in čakamo na naše prvo srečanje z gostitelji. Pozdravljamo vas vse, ki ste danes začeli s poukom in tiste, ki ste tako kot mi, na svoji dogodivščini v tujini.

Pišemo vam s premraženimi prsti in bolečimi nogami, polne vtisov iz prvega dne našega bivanja tu. Naši gostitelji so nas sprejeli v polni postavi. Spoznali so nas z vodstvom šole in organizatorji projekta ter z bolnišnico, kjer bo potekal del praktičnega dela. Za vstop v samo šolo smo morali izročiti dokumente. Njihovi dijaki vstopajo in izstopajo v šolo z elektronskim čipom. Prilagamo vam slike letošnjega maturantskega plesa in ptičje hranilnice na vrtu šole.

Po kratkem ogledu klinike smo se odpravile na bolj dolgotrajne logistične opravke: preselitev iz ene lokacije na drugo, nakup vozovnic, načrtovanje aktivnosti. Potem pa ogled mesta. Lahko rečemo, da je Praga ČUDOVITA! in velika….jutri nas čaka klinika.

PON., 6. 3. 2017
Po nočitvi v hotelu Mars smo si ogledale okolico hotela in srednje zdravstvene šole (Stredni Zdravotnicka Škola Praha), kjer so nas sprejeli ob 11:30. Spoznali so nas s štirimi dijaki in profesorji ter nam razkazali bližnje zdravstvene ustanove. Razložili so tudi kako bo potekala praksa. S tramvajem in avtobusom smo prišle do najinega hostla Kačerov. Ko sva se namestili, smo se skupaj s profesorico odpravile v sam center Prage, kjer smo si ogledale nekaj znamenitosti starega mesta ter šle tudi nekaj pojesti. Zvečer smo se s podzemno železnico vrnile v hostel.

TOR., 7. 3. 2017
Danes je bil za nas prvi dan na praksi. Začele smo zjutraj ob sedmih in sicer na ortopedski travmatološki kliniki blizu srednje zdravstvene šole. Z malo težavami smo se sporazumele z dijaki, ki so tam na praksi. S skupnimi močmi smo naredili jutranjo nego, nato pa se je profesorica poslovila, Sonja in Pia pa sva ostale na kliniki do dvanajstih. Po praksi sva se za kratek čas odpravile v hostel, nato pa smo šle vse tri v mesto na ogled Praškega gradu, s katerega je bil prečudovit razgled na mesto. Vrnile smo se zvečer.

SRE., 8. 3. 2017 – 4. dan
Dan smo začele različno, Sonja in Pia sva šli na prakso na ortopedsko travmatološko kliniko, profesorica pa je bila prisotna pri urah dijakov v šoli. Praksa je minila hitro, delali sva večinoma jutranjo nego in umivali paciente.
Po praksi sva se s profesorico dobile v mestu, nato smo nadaljevale z raziskovanjem mesta. Dan se je hitro zaključil.

ČET., 9. 3. 2017 – 5. dan
Dijakinji sva šli na prakso na novo lokacijo, in sicer bolnišnico Motol, kjer sva se pridružili skupini dijakov na enem od kirurških oddelkov. Sporazumevali smo se malo z angleščino in malo s kretnjami. Dijaki so naju prijazno sprejeli. Tudi danes je bila profesorica prisotna pri pouku, po katerem se je odpravila v mesto, Sonja in Pia pa sva si privoščili počitek in bili ta dan v stanovanju.

PET., 10. 3. 2017 – 6. dan

Zjutraj sva se Sonja in Pia spet odpravili na prakso v bolnišnico Motol, kjer se nama je pridružila tudi profesorica. Opazovala je dijake pri delu. Od prakse je odšla pred pavzo, dijakinji pa sva ostali do dvanajstih. Z dijaki se zelo dobro razumeva, med malico so nama ponudili tudi eno od njihovih tradicionalnih sladic, imenovano kolonada. Prilagava sliko. Ostanek dneva sva izkoristili za počitek, zvečer pa sva se odpravili v mesto.

SOB., 11. 3. 2017 – 7. dan
Danes se je od naju poslovila profesorica Matič, Sonja in Pia pa sva dan izkoristili za dolg spanec in počitek čez cel dan ;)
Prilagava sliko razgleda iz najinega stanovanja.

SLOVO

Po četrkovi selitvi dijakinj na novo lokacijo nastanitve v Pragi, smo se v petek še zadnjič srečale skupaj na kliniki Motol , kjer Pia in Sonja opravljata praktično delo na kirurškem oddelku. Pri delu je opaziti razliko med nami. Manj je hitenja, manj je poudarka na ločevanju čisto/nečisto. V eni od bolnišnic imajo zelo veliko negovalnih sredstev, v drugi so pacienti skoraj popolnoma samooskrbni. Po pavzi sem sama odšla na obisk k slovenskemu učencu Mateju, odličnemu športniku, ki sedaj živi v internatu, se šola v osnovni šoli Chomutov in kjer tudi trenira hokej v mnogo boljših pogojih, kot jih imamo v Sloveniji. Bivanje , šolanje in trening mu omogoča Češka. Mesto Chomutov se celo identificira kot mesto hokeja. Danes v soboto imajo odločilno tekmo v skupini za uvrstitev na državno tekmovanje U 14. Matej je prepričan v zmago njihovega kluba in tudi mi navijamo za zmago Piratov!

Tako zapuščam Prago in Češko; verjamem, da bodo dobro skrbeli za naše otroke in mladino. Vesela sem te izkušnje in jo priporočam vsakemu. Hvala vama Pia in Sonja za naše skupne dni, uživajta in izkoristita te dni, Lucija Matič

NED., 12. 3. 2017 – 8. dan
Po dooolgem spancu, uspešnem pranju perila in likanju ter kuhanju kosila sva se odpravili na sprehod ob reki Vltavi, se za kratek čas ustavili v parku in občudovali pokrajino. Uživali sva v razgledu na mesto.
PON., 13. 3. 2017 –  9. dan
Dan se je začel s prakso na ortopedski travmatološki kliniki, kamor je prišla nova skupina dijakov. Še slabše so znali angleško od prejšnje skupine, tako da smo imeli kar nekaj težav s sporazumevanjem, ampak smo se na koncu zmeraj vse zmenili. ;)
Skupina naju je lepo sprejela.
Popoldne pa sva se odpravili v praški živalski vrt, ki je ogromen in potrebuješ kar nekaj časa, da vse obhodiš.
Prilagava slike ;)
SRE., 15 .3. 2017 – 11. dan
Danes dijakinji nisva bili na praksi, pač pa sva si s češko profesorico angleščine in dvema finskima dijakinjama ter profesoricama, ki so tudi tukaj na izmenjavi, ogledali otroški center v Pragi. Tukaj stanujejo otroci s posebnimi potrebami, otroci za posvojitev, otroci, katerih starši so odvisniki od drog, otroci brez staršev različnih starosti. V centru je približno 60 otrok, v skupine so razvrščeni po starosti, v vsaki skupini je približno 4-5 otrok. Bivališče imajo zelo lepo urejeno in prijetno, z njimi se igrajo medicinske sestre in fizioterapevtke.

NED., 19. 3. 2017 – 15. dan
Konec tedna je minil zelo hitro. V soboto sva si privoščili dolg spanec, v nedeljo pa sva si šli v mesto pogledat trgovino z igračami Hamley’s v sam center Prage, ki je ogromna in kjer se najdejo igrače za otroke vseh starosti in mlade po duši ;)

PON., 20. 3. 2017 – 16. dan
Zjutraj sva se odpravili do doma za invalide, kjer sva si s profesorico in še dvema dijakinjama ogledali njihove prostore. Dom je lepo urejen, po hodnikih so obešene slike stanovalcev, ki so telesno in duševno bolni. Čez dan se stanovalci ukvarjajo s slikanjem na svilo, izdelavo sveč, lesarstvom… Mlajši stanovalci imajo tudi pouk, ki ga vodi poseben pedagog.
Proti večeru sva se odpravili na sprehod po mestu.
ČET., 23. 3. 2017 – 19. dan
Dan sva imeli prost, zato sva se odpravili na razgledni stolp, iz katerega je bil fenomalen razgled na celo Prago. Obiskali sva tudi labirint iz ogledal.

PET., 31.3.2017 – zadnji dan

Teden je minil delovno, tri dni sva bili na praksi na ortopedski travmatološki kliniki, dva dni pa v Motolu, tokrat na oddelku za otroško ortopedijo. Delo tam je zelo sproščeno in veliko pomena ima igra, saj so na oddelku zelo majhni otroci.
Po koncu prakse sva se sprehajali po mestu in uživali v sončnih žarkih prvič po treh tednih ;) obiskali sva tudi John Lennon wall.
Od dijakov in mentorjev sva se težko poslovili, v tem mesecu smo se namreč zelo navadili eden na drugega in spoprijateljili.
Jutri letiva domov, Prago pa zapuščava z zelo pozitivno izkušnjo in novimi prijateljstvi.